Slutreplik: Debatt om skydd av Sveriges sista naturskogar
By
Andreas Lebisch
9d ago· 3 min readsvOpinion
Summary
Andreas Lebisch skriver en slutreplik i debatten om skogsbruk i Sverige. Han svarar på Magnus Berg från Skogsindustrierna och argumenterar för att de sista naturskogarna måste skyddas istället för att avverkas. Debattören påpekar att Sverige har gott om produktionsskog och ifrågasätter varför de sista orörda naturskogarna fortfarande tillåts avverkas. Texten hänvisar till en rapport från SLU om skogstillståndets utveckling sedan 1993.
Source
Key quotes
· 3 pulledFrågan kvarstår: Vilka skogar har vi råd att förlora?
Sverige har gott om produktionsskog påpekar debattören som frågar varför de sista naturskogarna fortfarande ska avverkas.
Att du bjuder in till samtal och skogsvandring uppskattar jag verkligen.
Andreas Lebisch skriver slutreplik efter sitt inlägg om ur- och naturskogar som Magnus Berg på Skogsindustrierna svarade på.

Comments
Sign in to join the conversation.
No comments yet. Be the first.