Hackergruppe hævder månedlang adgang til Novo Nordisks systemer – selskabet bekræfter datalæk
By
Thomas Andrew
9d ago· 1 min readdaNews
Summary
En hackergruppe hævder på egen hjemmeside at have haft adgang til Novo Nordisks interne IT-systemer i mere end to måneder. Novo Nordisk bekræftede i sidste uge, at der har været uautoriseret adgang til et begrænset antal systemer, og at ikke-offentliggjorte data, herunder persondata, er blevet kopieret. Selskabet oplyser, at de er i kontakt med relevante myndigheder.
Source
Key quotes
· 3 pulledVi er i kontakt med de relevante myndigheder,« meddeler Novo Nordisk.
Selskabet oplyste i en meddelelse, at der var tale om tilfælde af uautoriseret adgang til et begrænset antal interne IT-systemer
»visse ikke-offentliggjorte data, inklusive persondata, blev kopieret…
Hackergruppe hævder på egen hjemmeside at have haft adgang til Novo Nordisks systemer i mere end to måneder. »Vi er i kontakt med de relevante myndigheder,« meddeler Novo Nordisk.

Comments
Sign in to join the conversation.
No comments yet. Be the first.